Tím největším prohřeškem u podnikatelů i firem je nedostatečná informovanost, nedostatečná pozornost problémům a částečný „whataboutism“ vedoucích lidí, kteří třeba nemají tak velké znalosti v oblasti internetu anebo je to prostě nezajímá, protože to takhle „prostě vycházelo, proč by nemělo dál?“ Přitom stačí třeba důkladná seo optimalizace webu https://www.seolight.cz/ a je po problémech!
- Pomalu se načítající webové stránky
Tohle najdete i u velkých hráčů na trhu – pomalé načítání dokáže odradit i toho nejzarytějšího spotřebitele a uživatele internetu od pokračování na webové stránce. Ten raději přepne zpátky na stránku vyhledávání a jde na další výsledek. Internetové vyhledávače si tohoto „bounce rate“ všimly a začaly vymáhat po svých uživatelích daleko rychlejší proces načítání. Pomalé stránky se následně umisťují na daleko nižší pozici.
- E-A-T
Expertize – authoritativeness – trustworthiness, česky „zkušenosti – autorita – důvěryhodnost“, je trojice pojmů, která markantně dokáže zasáhnout do hodnocení webové stránky. Nově internetové vyhledávače považují u webových stránek nejen technické parametry stránky a jak je pěkně zvládnuta, ale také považují obsah z hlediska zkušeností, důvěryhodnosti a autoritativnosti tvůrců obsahu. Takže pokud máte na webových stránkách článek od Tondy X nebo Anonym Karel, který píše o zdravotních benefitech čínské trávy v tobulkách za 5000 kč, dostanete pořádně přes uši. Pokud máte u článků v oblasti práva, zdravotnictví či péče o zdraví nebo třeba politiky uvedeného autora, který má x ocenění za svou práci, je odborník a ještě vážený ve společnosti, váš obsah vyletí ve sledovanosti nahoru.
- Transparentnost
Spousta stránek mlží, tají nebo jednoduše nemá uvedené důležité informace na webových stránkách či jsou neúplné. To u internetových vyhledávačů již neprojde – takže uvést na stránce „O nás“ – jména, tituly, pozice, tel. čísla, adresu firmy, tel. firmy či jiné kontaktní údaje, kde lze firmu či osobu najít, jaká je otevírací doba a kdy je otevřeno atd. Čím více informací spotřebitelům dáte, tím více jich dáte i vyhledávači a ten si vás bude o to více cenit.